Buenas noches! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Milou Graafmans - WaarBenJij.nu Buenas noches! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Milou Graafmans - WaarBenJij.nu

Buenas noches!

Blijf op de hoogte en volg Milou

17 Augustus 2014 | Mexico, Playa del Carmen

Daar ben ik dan, in Playa del Carmen - Mexico.
Vrijdag ben ik geland op Cancun en laat in de middag kwam ik aan met 3 andere studenten van school. In totaal zitten we met 9 studenten van Fontys hier, iedereen volgt eerst spaanse lessen en gaat daarna een stage doen. De 9 studenten zijn verdeeld over 3 appartementen en in deze appartementen wonen ook studenten met andere nationaliteiten.
Vrijdag zijn we 's avonds eerst wat gaan eten met z'n vieren op 5th avenue, de beruchte straat in Playa del Carmen. Het is een straat van weet ik het hoeveel kilometer lang.. met overal restaurantjes, clubs, winkels etc. Hier is het 's avonds dan ook altijd druk. Nadat we hadden gegeten in een restaurantje zijn we gaan slapen, want we waren gebroken na de vliegreis van 13 uur.De eerste 2 nachten heb ik samen met mijn kamergenoot/klasgenoot Feyza doorgebracht in een hostel. Gezellig op een slaapzaaltje met 3 andere meiden. 2 nachten waren meer dan genoeg. Vandaag zijn we verhuisd naar het appartement, genaamd Casa Palmas. Alles ziet er heel netjes uit. Eigenlijk lijkt het meer op een woonhuis. Beneden is er een gezamenlijke keuken en woonkamer. Ook zijn hier 3 slaapkamers te vinden.Boven zijn nog 2 slaapkamers, waarvan er eentje van mij en Feyza is met aansluitend een badkamer die wij ook met z'n 2en delen.Iets beters kon ik me eigelijk niet voorstellen, 4 jaar geleden in Lanzarote heb ik me toch niet aangesteld, wat was die kamer een drama!Gisteren zijn we al naar het strand geweest! Het is overdag echt zweten, maarja.. je hoort mij niet klagen ;-) Hier is het 7 uur vroeger dus zometeen maar weer eens een strandbedje opzoeken! Morgen beginnen mijn eerste lessen spaans op Academia Columbus. Een mondeling intaketest om je niveau te bepalen. De komende 6 weken zal ik spaanse lessen hebben van 8.30 - 14.00. De 4 weken die hierop volgen van 8.30 - 16.00. Genoeg tijd over als het goed is voor excursies en wat zon! Daarna volgen 8 weken stage bij een duikschool, genaamd DiveMex. Dit is nog onder voorbehoud en hier zal ik misschien morgen ook iets meer over horen. Over ongeveer 9 weken zal Mark hierheen komen voor 10 dagen en een paar dagen daarna komen ons pap en mam voor zo'n 12 dagen, super dat ze langskomen! Verder heb ik nog niet zoveel te melden. Het is hier wel wennen, vooral overdag is het echt belachelijk heet.. maar dat wordt blijkbaar wat minder de komende maanden en met verkoeling is het goed te doen! Gisteren de clubs gezien, op stap gaan wordt hier ook geen enkel probleem! Je kunt voor een paar euro goed eten, dus koken zal ook niet veel gaan gebeuren denk ik. Binnekort zal ik weer een verslag plaatsen over mijn gebeurtenissen hier in het warme Mexico ;-) Fijne avond in regenachtig Nederland! en ik zal af en toe wat foto's plaatsen op Facebook xx

  • 17 Augustus 2014 - 21:16

    Sandy :

    Leuk om zo op de hoogte te blijven, en zo te lezen komt dat helemaal goed daar. Dikke kus draak.

  • 22 Augustus 2014 - 03:05

    Jackie :

    Blij dat je het goed hebt daar Loulou! Mis je wereldreiziger. Xxx

  • 26 Augustus 2014 - 21:20

    Melanie:

    Deze had ik nog niet gelezen. Naast de foto's maakt dit me eigenlijk nog jaloerser.
    Wat klinkt het gaaf. En wat heb je veel tijd om leuke dingen te doen. Tof zeg!
    En super dat Mark en jullie pap en mam komen. Ik hoor het graag als ze reisgezelschap nodig hebben.
    Miloutje, nogmaals heel veel plezier toegewenst!
    Xxxx, ook van je neefje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 12990
Totaal aantal bezoekers 18445

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 23 December 2014

Studiestage Mexico

16 Juni 2010 - 03 November 2010

Stage Lanzarote

Landen bezocht: