Walvishaaien, Cóba en een doktersbezoekje - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Milou Graafmans - WaarBenJij.nu Walvishaaien, Cóba en een doktersbezoekje - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Milou Graafmans - WaarBenJij.nu

Walvishaaien, Cóba en een doktersbezoekje

Blijf op de hoogte en volg Milou

09 September 2014 | Mexico, Playa del Carmen

Beste vrienden, vriendinnen en familie!

Weer even tijd voor een verslagje.
Alles gaat z'n gangetje hier. Maandag t/m vrijdagochtend naar school en in de middagen, avonden en in het weekend leuke dingen doen.
Soms nog wat proberen te leren, maar het blijft lastig ;-) Iedereen heeft daar wel moeite mee denk ik, maar af en toe moeten we!
Vorige week zaterdag zouden we met walvishaaien gaan snorkelen. Dit werd afgelast ivm het slechte weer. Het is heel goed merkbaar dat het regenseizoen hier echt is ingegaan. De laatste 2 weken heeft het heel veel geregend en geonweerd. Het weer is vaak niet goed genoeg om naar het strand te gaan. Dan lig je er even en dan regent het weer. Dat is jammer, maar daar zullen we aan moeten wennen. Het regenseizoen kan tot november duren. Gelukkig zitten er ook regelmatig goede dagen bij! Onze walvistrip werd verzet naar de woensdag. Deze ochtend skipten we school (wat we natuurlijk heel erg jammer vonden). We reden die ochtend eerst naar Cancún. Dit is een stad (ook heel toeristisch) net boven Playa del Carmen. Hier gingen we met zo'n 10 man een motorboot op. Het was lang varen wat een flink nadeel was voor mijn kamergenoot Feyza. Zij werd onderweg heel ziek, gezicht zag helemaal geel en toen we eindelijk stopten met varen op de plek van de walvishaaien begon de boot flink te schommelen omdat de zee nogal wild was. Dit zorgden ervoor dat bij Feyza alles eruit kwam en een andere vrouw voelde zich ook verre van goed. Op de boot van onze klasgenoten was bijna iedereen aan het kotsen, dus dat zal lekker aangenaam zijn geweest. Gelukkig had ik hier geen last van. We werden opgedeeld in 2- en 3tallen. Om de beurt mochten we het water inspringen bij de walvishaaien. Het snorkelen was lastig door de wilde zee, hoop zout in je bek enzo, maar we zwommen wel naast die ENORME beesten! Supervet! Ze waren echt megagroot en mooi. We zwommen er soms echt ongeveer tegenaan en soms was ik bang dat ie me weg zou slaan met zn staart, zo groot! Het was ook geweldig om te zien en een beetje eng toen z'n bek helemaal openging toen we ervoor zwommen! Maar wat een ervaring weer! :) Weer iets om af te strepen van het lijstje. Zo mochten we een keer of 3/4 erbij zwemmen. Doordat de zee zo wild was, was het helaas echt lastig om foto's te maken onder water. Toen iedereen tevreden was zijn we met de boot naar Isla Mujeres gevaren, ''het eiland van de vrouwen''. Hier hebben we geluncht en mochten we een uur zwemmen. Wát een paradijs! Nog nooit zoiets moois gezien! Hier ga ik zeker nog terugkomen om meer van het eiland te zien. Ik heb nu alleen het strand hier gezien, maar zoals aan de foto's wel te zien was.. Ge-wel-dig mooi en wat een helderblauw water! Daarna zijn we teruggevaren en zat de excursie erop.
Afgelopen zaterdag ben ik met 12 anderen op excursie naar Cóba gegaan. Dit is de langsverborgen Mayastad van Mexico. Hier zijn we eerst naar een mayapark gegaan. Hier zijn we piramides en andere bouwwerken gaan bekijken. Mooi, maar het duurde me allemaal wat te lang. Was blij toen we weer konden gaan (in de stromende regen de bus in). We zijn doorgereden naar een ondergrondse cenote (grot, genaamd Multun Ha), die in tegenstelling tot de cenotes waar ik al geweest was heel anders was. De grotten waren heel mooi, heel blauw water. Hier hebben we maar eventjes gezwommen, want dacht niet dat ik het nog zou gaan zeggen hier maar het was écht KOUD! Hierna zijn we doorgereden naar Punta Laguna, de jungle met een groot meer. Hier zijn we gaan hiken door de jungle om aapjes te zoeken, dit kon tot 2 uur duren voor je ze zou vinden. Gelukkig zagen we ze al na een kwartier dus we hadden geluk! We zagen spidermonkeys springen in de bomen. Grappig om te zien, veel foto's gemaakt. Daarna zijn we naar een ander deel van de jungle gegaan. Onze gids maakte heel bizarre geluiden, waarvan iedereen dacht; wat doet hij debiel.. maar er begonnen apen terug te brullen uit de bomen! Brulapen! Die maakte zoveel lawaai dat iedereen helemaal onder de indruk was. Ze waren ook best groot en je kon ze goed zien. Ook hier weer foto's gemaakt. Daarna konden we nog zwemmen in een meer en toen zijn we weer teruggekeerd naar Playa del Carmen. Al bij al een heel leuke dag, wat foto's volgen later.
Verder niet heel veel meer meegemaakt en dat gaat deze week ook niet meer gebeuren. Het stikt hier van de muggen en bij veel mensen worden de benen lek geprikt, zo ook regelmatig bij mij. Donderdag had ik een paar muggenbulten bij mijn knie die nogal begonnen te jeuken. Vrijdag werd het een dikke bult. Ik dacht, trekt vast wel weg..
Zaterdag met de excursie was de bult 's ochtends weer dikker geworden. Gedurende de dag moesten we dus veel lopen wat er niet echt goed voor was. Ik dacht; als het morgen niet beter is, moet ik misschien toch naar een dokter. Zondagochtend werd ik om 10 uur wakker en kon mijn bed bijna niet uitkomen. Dikke rode en warme knie en als ik opstond ging ik echt een paar minuten kapot van de pijn en lopen ging ook niet meer geweldig. Het besluit al snel gemaakt dat het beter was om naar de dokter te gaan. Op naar de dokter en die kon al snel zien dat er een bacterie in mijn knie zit. Er zit dus een hoop rommel in wat eruit moet. Ik ben nu aan een antibioticakuur gezet en ik moet het verhitten met een hete handdoek. Hiermee moet het zacht worden en opengaan. Woensdag moet ik terugkomen en als het dan niet beter is moet hij het open gaan maken door middel van een sneetje. Dit wilde hij niet meteen doen ivm met een litteken. Ik mag nu absoluut niet in de zon gaan liggen, dus ik baal als een stekker! Dat het maar veel mag regenen deze week! Vandaag gaat het een stuk beter dan gisteren, maar ik zie weinig verandering aan mijn knie. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan en is het zo verholpen. Geen strand en excursies voor mij deze week denk ik zo. Ik zit dus voornamelijk binnen, met slechtwerkend internet. Balen! Misschien het juiste moment om wat meer aan spaans te doen.. (met de nadruk op misschien).
Ik hou jullie op de hoogte!

Zonnige en regenachtige groeten uit Playa del Carmen xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 18434

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 23 December 2014

Studiestage Mexico

16 Juni 2010 - 03 November 2010

Stage Lanzarote

Landen bezocht: