Topvakantie met veel regen & Start stage DiveMex - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Milou Graafmans - WaarBenJij.nu Topvakantie met veel regen & Start stage DiveMex - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Milou Graafmans - WaarBenJij.nu

Topvakantie met veel regen & Start stage DiveMex

Blijf op de hoogte en volg Milou

28 Oktober 2014 | Mexico, Playa del Carmen

Hola a todos.
Tijd voor een update!

Vrijdag 17 oktober kwam Mark hier aan in Mexico.
Jammer genoeg moest ik die dag gewoon naar school, dus Mark wachtte mij op in het hotel.. Rond 17.00 was ik er, helemaal top om elkaar weer te zien na 9 weken! We zijn 11 dagen in het Viva Wyndham Azteca hotel verbleven.

Op de zaterdag na aankomst zijn we gelijk op excursie gegaan naar Chichen Itza samen met Greetje en haar ouders. Vrijwel elke toerist in PDC bezoekt deze oude mayastad, waar zich de Piramide van Kukulcán bevindt (1 van de 7 nieuwe wereldwonderen). Zoals je op de foto's kunt zien een megagrote indrukwekkende piramide!
Nadat we het park bezocht hadden, zijn we nog naar de Cenote Ik Kil geweest. Mooi om te zien, jammer dat het zo megadruk was dat zwemmen niet heel veel zin had.

Op maandag zijn we naar Isla Mujeres (eiland van de vrouwen) gegaan. Hier was ik al eerder geweest, maar dit was alleen om een klein uurtje te zwemmen. Met Mark heb ik een tourtje geboekt naar verschillende plekken op het eiland. Eerst mochten we ergens de boot uitspringen om te snorkelen.. een hoop mooie en verschillende vissen gezien. Daarna op een andere plek.. ook hier heel veel vissen. Door onze 'gids' werd er vissenvoer op ons gegooid en zo zwommen we ineens tussen hele scholen grote vissen.. daarna zelf gevoerd en ze knabbelden bijna Marks vinger eraf, het watje.
Daarna nog ergens een terrasje gepakt op het eiland toen we een uur vrije tijd kregen. Nog ergens gegeten en toen zat de dag erop. Dit eiland blijft toch echt een paradijsje voor mij en waarschijnlijk ga ik volgende week weer met pap en mam.

Doordeweeks moest ik verder wel gewoon naar school.
Op woensdag kregen we vrij omdat het zo extreem veel geregend had dat de school een zwembad was geworden. (kwam heel slecht uit natuurlijk!)

Op vrijdagmiddag zijn we naar Delphinus gegaan, waar we met dolfijnen zijn gaan zwemmen. Ook een leuke ervaring om een keer gedaan te hebben!

De laatste zaterdag zijn we gaan snorkelen met schildpadden op Akumal, voor mij ook een herhaling, maar voor Mark heel leuk en deze keer was het water een stuk schoner dus het was erg helder en mooi.
Na Akumal zijn we doorgegaan naar Tulum, een archeologische mayastad op een klif van 12 meter. Hier zijn allerlei tempels etc. te vinden en een erg mooi strand.

Verder zijn we nog op stap gegaan, veel cocktails gedronken en als het weer meezat nog wat zon meegepakt in het hotel.. jammer genoeg regende het heel veel.. dus we hadden nogal pech, maar we hadden geen zon nodig om het leuk te hebben gelukkig.

Mark is gisteren jammer genoeg weer naar huis gegaan (Wel beter voor de lijn om van freetschuur terug te gaan naar mn appartement).
Pap en mam zijn gisterenmiddag aangekomen.. Die zitten in een All-in hotel. De komende 2 weken gaan we wat excursies plannen etc.

Deze week ben ik begonnen met mijn stage bij DiveMex.
Daar kan ik nog niet heel veel over kwijt, want er is alleen nog maar heel veel informatie op me afgekomen.

De komende 2 weken genieten van de gezelligheid van ons pap en mam en daarna wordt het 6 weken héél hard werken aan mn stageverslag.

Dit was het weer voor nu..

Un abrazo,
Milou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 18419

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 23 December 2014

Studiestage Mexico

16 Juni 2010 - 03 November 2010

Stage Lanzarote

Landen bezocht: