El Día del independencia de México, Akumal y ahora - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Milou Graafmans - WaarBenJij.nu El Día del independencia de México, Akumal y ahora - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Milou Graafmans - WaarBenJij.nu

El Día del independencia de México, Akumal y ahora

Blijf op de hoogte en volg Milou

23 September 2014 | Mexico, Playa del Carmen

Hoiiii Nederland!
Weer tijd om te schrijven want ik merk dat ik anders vanalles vergeet.
Om te beginnen waar ik de vorige keer gebleven was. Het verhaal met mijn knie. Na 3 dagen afwachten en antibiotica innemen kwam er een klein gaatje in de bult, wat er voor zorgde dat de dokter er geen sneetje in hoefde te maken (wat denk ik weinig verschil had gemaakt, want nu is er ook een flink litteken overgebleven, wat volgens de dokter nog wel verder weg moet trekken). Toen er een gaatje inzat heeft hij alle zooi inclusief bacterie eruit geduwd en geknepen.. zoals de meeste wel weten geen fris verhaal en erg pijnlijk dus laten we het hierbij houden. Dit heeft zo een paar dagen geduurd voor zo goed als alles eruit was. De rest moest er vanzelf uitkomen. Daarna doorgegaan met het slikken van antibiotica en na een paar dagen mocht ik (met een afgeplakte knie) weer in de zon en alcohol drinken! Dat laatste was niet geheel onbelangrijk, want maandag 15 september stond ons een groot feest te wachten! 'S avonds werd de onafhankelijkheid van Mexico (El día del indepedencia de México) gevierd, waardoor wij de volgende dag vrij hadden (Wat hebben we het toch zwaar hier!). 'S ochtends kregen we op school al informatie over de geschiedenis van deze feestdag. Vond ik niet zo spannend, ik dacht meer aan het feest natuurlijk ;-). 'S avonds werden we weer op school verwacht om 20.00. Hier kregen we eten en drinken en hierbij waren veel studenten aanwezig, gezellig! Om 23.00 gingen we met z'n allen naar een plein waar vuurwerk werd afgestoken en andere officiele ceremonies etc. plaatsvonden. Ik had vantevoren al bijna een hele fles malibu leeggedronken in mn eentje + tequila weggedronken, dus je snapt wel hoe het met me ging.. Na het vuurwerk zijn we gewoon allemaal op stap gegaan, veel gratis drank/shotjes gekregen en wonder boven wonder viel de kater reuze mee de volgende dag! De rest van de week kon ik dus weer lekker genieten van de zon, dus vooral op het strand gelegen, want het weer lijkt weer stukken beter dan de weken ervoor. Afgelopen vrijdag ben ik met 2 meiden naar Akumal gegaan. Dit is een plek waar je kunt snorkelen met schildpadden.
Ik denk dat we pech hadden die dag, want volgens klasgenoten was dit echt een paradijsje, helder water, geen troep/wier in de zee etc.
Helaas was het bij ons anders en was het water troebel, veel troep en je moest ver zwemmen om de schildpadden te vinden. Gelukkig niet voor niks geweest. De schildpadden waren heel mooi om te zien en waren erg groot. Weer iets om van ons lijstje af te strepen. Verder niet echt meer iets spannends meegemaakt. Deze week ga ik op bezoek bij mijn stagebedrijf 'DiveMex'. Dit is een duikshop, waarvan de eigenaresse Mexicaans is en haar man Duits. Het bedrijf is erg duitsgericht als ik het zo op internet zie. Hier ga ik langs met iemand van school, om te bespreken hoe mijn marketingstage eruit gaat zien, die 27 oktober zal starten en daarnaast om te bespreken wat voor soort plan ik ga schrijven.
Op school gaat alles wel zijn gangetje. Elke week heb ik op vrijdag een toets. Tot nu toe goede punten gescoord, maar het is nog erg lastig om goede gesprekken te voeren. Vanaf vandaag zijn we begonnen met conversatielessen in de middag. De eerste 6 weken zou ik les hebben van 8.30 - 13.00 en daarna 4 weken van 8.30 - 16.00. Nu ben ik een week eerder begonnen tot 16.00, zodat als Mark straks in de 10e week komt ik om 13.00 klaar ben! Erg fijn!
Nu heb ik van 8.30-13.00 zoals gewoonlijk les in een groep en daarna van 13.00 t/m 16.00 conversatielessen, wat wil zeggen dat je alleen maar aan het praten bent 1 op 1. Erg goed, maar ook heel vermoeiend. De stranddagjes en het vakantiegevoel zijn wel even over voorlopig! Voor de komende weken heb ik ook niet zoveel op de planning staan. Misschien dat ik Tulum nog ga bezoeken, dat is een plaatsje op nog geen half uur rijden van hier. Verder zit ik er aan te denken om misschien nog een keer naar Belize of Cuba te gaan voor een weekend, maar dat staat allemaal niet vast omdat het alles bij elkaar allemaal veel kost. De komende weken ga ik het vooral rustig aan doen. Deze weken zijn druk en belangrijk op school en ik begin nu vooral af te tellen tot Mark komt! en pap en mam! Die bezoekjes beginnen steeds meer te kriebelen! Dit was het even voor nu, tot de volgende maar weer! xxx

  • 05 Oktober 2014 - 11:03

    Mel En Wout:

    Klinkt allemaal goed! Heel veel plezier met Mark, en jullie pap en mam toegewenst! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 18414

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 23 December 2014

Studiestage Mexico

16 Juni 2010 - 03 November 2010

Stage Lanzarote

Landen bezocht: